Bluepaper - po linku do banku
Raport na temat wykorzystywania działań SEO (search engine optimization) i SEM (search engine marketing) przez polskie banki w IV kwartale 2007 roku.
Który bank się pozycjonował? Który wypadł najlepiej? Kto najwięcej wydał na linki sponsorowane? Która marka opanowała pierwsze strony wyników wyszukiwania w ostatnim kwartale ubiegłego roku… Wszystko to w raporcie 'Po linku do banku' (Bluepaper 06/2008), przygotowanym przez agencję SEM – Bluerank.
|
IV kwartał 2007 należał do banku PKO BP, który w rankingu SEO / SEM za ten okres zajął pierwsze miejsce. Na drugim końcu skali znalazł się ING Bank Śląski…
Ranking oparty jest o szczegółową analizę stopnia obecności i aktywności banku w obszarach, będących fundamentami marketingu w wyszukiwarkach internetowych – mówi współautor Raportu - Łukasz Matuszewski z Bluerank.
W badaniu wzięto pod uwagę:
- obecność serwisu banku w naturalnych wynikach wyszukiwania na najpopularniejsze słowa i frazy kluczowe z branży finansowej,
- stopień optymalizacji bankowych stron WWW pod kątem wyszukiwarek,
- ilość oraz jakość linków kierujących do witryny banku,
- a także obecność serwisu w płatnych wynikach wyszukiwania na najpopularniejsze frazy / słowa kluczowe z branży bankowej.
Szczegóły punktacji, tj. Bluepaper z pełną wersją raportu dostępny jest na stronach Bluerank.
Raport ‘Po linku do banku’ (Bluepaper 06/2008) do pobrania
http://www.bluerank.pl/bluepapers/bluepaper_062008.pdf
Wydawca Bluepapera – agencja SEM – Bluerank
Partner czołowych polskich agencji interaktywnych i domów mediowych, specjalizujący się w marketingu wyszukiwarek internetowych. Realizator międzynarodowych projektów (na rynek austriacki, rosyjski, niemiecki i UK) z zakresu SEO, a także kampanii SEM w Polsce (dla branży farmaceutycznej, finansowej, e-commerce…). Członek IAB oraz SEMPO – światowej organizacji firm i specjalistów związanych z search engine marketing.
Nadesłał:
netafora
|